Göliska IT

Ett kommunalförbund där samverkan Ger Mer

Lösenordsåterställning med BankID

Skriv ut

Dela

Twittra

För att ditt användarkonto och dina uppgifter aldrig ska hamna i fel händer inför vi nu lösenordsåterställning med självbetjäning och BankID. Med den nya funktionen Specops uReset kan du själv, helt säkert, låsa upp ditt konto eller byta lösenord.

Du kanske har glömt lösenordet eller av misstag råkat dela det via skadliga länkar och det känns inte säkert längre. Kanske har du problem att logga in på ditt konto för det verkar vara låst. Via dator eller med Specops app i telefonen kan du själv låsa upp kontot eller byta lösenord.

Göliska IT kommer, av säkerhetsskäl inte längre ha möjlighet att låsa upp konton eller byta lösenord. Du som användare kommer själv hantera detta med självbetjäning och BankID.
Funktionen är mycket säker och tillgänglig både externt och internt dygnet runt.

Du kommer åt funktionen från din inloggningssida i Windows men också via goliskait.se eller en mobil applikation. Se till att ha ditt mobila BankID tillgängligt så är instruktionerna mycket enkla att följa så fort du öppnat appen eller länken.

Specops

Du kan återställa lösenordet med en appen Password. Sök på Specops och hitta appen i din telefon.

Ladda gärna hem appen i din mobil via appstore eller Google Play, sök efter Specops Password Reset. Att återställa via mobilen är det enklaste sättet att återställa kontot och lösenordet.

Men du kan också komma åt Specops självbetjäningsportal via inloggningssidan i Windows där du klickar på länken ”Återställ lösenord” under inloggningsrutorna. Du kan också logga in via vilken dator som helst, då hittar du länken på goliskait.se.

Har du frågor kan du kontakta Göliska IT:s Servicedesk.
servicedesk@goliskait.se
0510-77 18 00

Service Desk

Tel: 0510-771800
Epost: servicedesk@goliskait.se

Göliska IT

Fiskaregatan 4 531 30 Lidköping

Öppettider

Mån - Tors: 07:00 - 16:30
Fredag: 07:00 - 16:00